Odszkodowania za loty

Opóźniony lub odwołany lot? 

Za opóźnienia lotów lub ich odwołania odpowiada tylko i wyłącznie przewoźnik. Jeśli zdarzyło Ci się, że twój lot był odwołany lub opóźniony masz prawo do odszkodowania od linii lotniczej.

Onholidays Polska we współpracy ze Skycop oferuje pomoc przy ubieganiu się odszkodowanie.

Kliknij w poniższe logo i wypełnij formularz zgłoszeniowy!


Skycop składa roszczenia bezpłatnie i nie pobiera żadnych opłat, jeśli odszkodowanie za lot nie zostanie odzyskane od linii lotniczej.
Cennik w przypadku uzyskania odszkodowania znajdziesz
TUTAJ.

Lot opóźnił się o ponad 3 godziny

Czy wiesz, że samolot pasażerski średniej wielkości może pomieścić około 200 podróżnych, a niektóre Boeingi zabierają na pokład nawet 600 osób? Rozumiemy, że bezpieczny przewóz tak wielu pasażerów do miejsca docelowego to ogromna odpowiedzialność i zawsze lepiej jest opóźnić lub nawet odwołać lot, jeżeli pomoże to zapewnić bezpieczeństwo klientów. Jednak w wielu przypadkach opóźnienia i odwołania lotów są spowodowane złym planowaniem, niewłaściwą obsługą techniczną lub zbyt małą sprzedażą biletów – odpowiedzialność ponosi wtedy linia lotnicza. Jeśli lot jest opóźniony o więcej niż 3 godziny, nie jest to tylko niedogodność, ale poważne zakłócenie, za które linie lotnicze są winne pasażerom odszkodowanie.

Lot został odwołany

Czasami start jest niemożliwy z powodu tzw. siły wyższej.

Należy jednak pamiętać, że w praktyce tylko niewielki procent odwołanych lotów wynika z poważnych problemów związanych z bezpieczeństwem.

Linie lotnicze nie mają żadnego wytłumaczenia, aby anulować lot bez ważnego powodu. Jeśli więc Twój lot został odwołany później niż 14 dni przed planowanym wylotem, wypełnij formularz zgłoszeniowy, ponieważ możesz być uprawniony do ubiegania się o odszkodowanie!

Odmowa wejścia na pokład

Czasami linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolocie z nadzieją, że nie wszyscy pasażerowie się pojawią. Takie działania, które pomagają przewoźnikom zmaksymalizować ich zyski, mogą stanowić obciążenie dla niczego niepodejrzewających podróżnych. Jeśli przybyłeś na lotnisko o czasie, przeszedłeś wszystkie kontrole, a następnie odmówiono Ci wejścia na pokład z powodu overbookingu, masz prawo domagać się odszkodowania.